Südzucker lanceert nieuwe bedrijfsstrategie
Bietenverwerker en voedingsfabrikant Südzucker heeft een nieuwe bedrijfsstrategie. Het Duitse concern zet in op een geïntegreerde ontwikkeling van plantaardige oplossingen op het gebied van voedsel, energie ‘en wat daar bovenuit stijgt’.
Südzucker wil meer zijn dan een grote technische verwerker van landbouwgrondstoffen en proclameert met de nieuwe Group Strategy 2026 Plus en onder de leus ‘Get the power of plants’, te gaan werken aan een ‘levenswaardige, gezonde en duurzame wereld.’
Dat heeft Südzucker donderdag 20 mei laten weten bij de presentatie van de definitieve jaarcijfers. De jaarcijfers werden in voorlopige vorm eind maart al gepubliceerd.
Omzetgroei
Südzucker verwacht voor het lopende boekjaar als geheel een omzet te kunnen halen van € 7 miljard tot € 7,2 miljard. In het voorafgaande jaar boekte het concern een omzet van € 6,7 miljard. Aan de omzetgroei draagt vooral ook het weer aantrekkende suikersegment bij.
Economische en financiële ontwikkelingen moeilijk te voorspellen
Het operationele resultaat komt naar verwachting uit op € 300 miljoen tot € 400 miljoen. Dat was vorig jaar € 236 miljoen. Bij het resultaat van het suikersegment houden de Duitsers echter een flinke slag om de arm. Hier kan het operationele resultaat namelijk uitkomen in een bandbreedte van € 0 tot € 100 miljoen. Het concern erkent dat de economische en financiële ontwikkelingen moeilijk hard te voorspellen zijn. Ook de duur van de effecten van de coronapandemie is vooralsnog onduidelijk, legt Südzucker uit.
Bron: Food & Agribusiness