Bekende bloggers maken reclame voor Britse aardappelen
Consumenten staan tegenwoordig 24 uur per dag bloot aan informatiestromen en lijken steeds minder te hechten aan professioneel advies, met name op het gebied van gezondheid. Producenten moeten hun marketing hier op aanpassen, is de mening van aardappelproducent AHDB Potatoes.
Volgens AHDB-marketingdirecteur, Nick White, heeft onderzoek uitgewezen dat acht op de tien mensen het niet op prijs stelt wanneer hen verteld wordt wat 'goed' voor hen is. In plaats daarvan vertrouwen zij liever op de informatie van leeftijdgenoten. Deze informatie is cruciaal voor het promoten van aardappelen.
"Om deze reden spelen social media en groepsgerichte marketing een grote rol in onze nieuwe reclamecampagne 'Potatoes: 'More Than A Bit On The Side'. We werken samen met bekende bloggers en vloggers om gezondheidsinformatie en receptideeën te verspreiden."
Ella Woodward, bekend van het culinaire Blog 'Deliciously Ella', heeft vijf miljoen volgers op social media. Zij richt zich op pure voeding en is dan ook de perfecte persoon om uit leggen hoe aardappelen passen in een gezond eetpatroon. Ella's exclusieve aardappelrecepten zijn ontworpen voor drukbezette jonge vrouwen, die graag een snelle, gezonde maaltijd op tafel zetten.
"Ik wil mensen de veelzijdigheid van aardappelen laten zien. Aardappelen zijn een natuurlijke bron van voedingsstoffen en passen prima in een evenwichtig voedingspatroon of een glutenvrij dieet. Aardappelen zijn snel en eenvoudig te bereiden. Je moet alleen weten hoe. Deze campagne geeft mij de gelegenheid smakelijke en gezonde aardappelrecepten te delen met mijn volgers," aldus Woodward.
De winkel- en eetgewoonten zijn ook aan het veranderen. Volgens het Waitrose Food&Drink rapport gaan jongeren vaker impulsief om boodschappen omdat zij zin hebben om een bepaald gerecht klaar te maken. Dit betekent dat er steeds meer mogelijkheden zijn om het koopgedrag te beïnvloeden door middel van social media, online platforms en in de winkel. Met name in gemakswinkels waar klanten even snel rondneuzen om inspiratie voor de dagelijkse maaltijd op te doen.
Volgens White spelen receptideeën hierbij een belangrijke rol. Onze bloggers zijn populair en beschikken over een grote verscheidenheid aan recepten met aardappelen als puur, eenvoudig en smakelijk ingrediënt.
"Met hulp van onze bloggers en vloggers, Twitter, Facebook en YouTube kunnen we meer klanten bereiken en vaker en effectiever met hen in contact treden." Bron:ADHB/AGF

