Britse aardappelhandel haalt reclamestunt uit
"The Martian"
Volgens Inverse.com heeft de Britse aardappelhandel Albert Bartlett een innovatieve reclamemethode ontdekt door in te spelen op het bioscoopsucces The Martian. De film, met Matt Damon in de hoofdrol, vertelt het verhaal van de eerste mens op Mars die er in slaagt te overleven door aardappelen te telen.
Het reclamebureau van Albert Barlett wist de aandacht te trekken met een foto van de The Martian-dvd tegen een achtergrond van aardappelen, die vervolgens 'viral' ' ging.
De auteur van The Martian, Andy Weir merkte dit ook op en was blij met de wederzijdse reclame.
Het reclamebureau van Bartlett, Hobbs Holmes Marcantonio, ging in zee met enkele producenten van de film omdat het zonde zou zijn om deze unieke kans niet te benutten.
"Tegen de tijd dat we met het productieteam in contact kwamen op de set in Oost-Europa, waren de aardappelscenes helaas al opgenomen. Dit bracht ons echter op het idee om tijdens de aftiteling van de film de tekst 'geen van de aardappelen heeft schade opgelopen bij de opnames van deze film' in beeld te brengen. De producenten gaven ons voor de première al een preview van de aardappelgerelateerde scenes," aldus Marcantonio.
Albert Bartlett heeft momenteel een prijsvraag waarmee een geheel verzorgde gezinsvakantie naar het Kennedy Space Center te winnen is.
Klik hier om de foto's te bekijken: https://www.inverse.com/article/11531-marketing-geniuses-advertise-potatoes-with-the-martian
Bron: AGF