Frankrijk start promotiecampagne aardappelen
De Franse aardappelsector start een enorme promotiecampagne: een initiatief van de Interprofessional National Comittee of French Potato (CNIPT). De campagne staat op het punt van beginnen en zal de consument op vele niveaus proberen te bereiken.
De driejarige campagnestrategie zal zich richten op twee verschillende marketingprogramma's: één volledig gewijd aan aardappelen en de andere toegespitst op de gehele Franse groenten- en fruitsector. De campagne wordt financieel gesteund door de Franse regering. De twee campagnes zullen plaatsvinden op hetzelfde moment en er zal een gedeeld doel gerealiseerd moeten worden met aanvullende maatregelen.
Frankrijk is de tweede grootste aardappelteler in West-Europa na Duitsland en de grootste exporteur van de EU. De gemiddelde aardappelexport in de periode 2010-2013 bedroeg 1,8 miljoen ton met een waarde van 415,5 miljoen euro (bron: CNIPT).
Publicatiedatum: 12-2-2015 Bron:AGF

